Gemeente Almere versnelt aanvragen van bijstandsuitkering - Almere Nieuws


Gepubliceerd op: 27 sep 2017 om 23:47 uur - Laatste update: 27 sep 2017 om 23:47 uur

Gemeente Almere versnelt aanvragen van bijstandsuitkering

Geschreven door (volgen?)

Gemeente versnelt aanvragen van bijstandsuitkering

De gemeente Almere heeft een nieuw systeem voor inwoners die een bijstandsuitkering willen aanvragen. Met het nieuwe systeem kan de gemeente op een snellere wijze de aanvragen beoordelen.

Bij een aanvraag van een bijstandsuitkering zijn gegevens nodig over inkomen in leefsituatie. Sinds maandag werken we bij de gemeente met een nieuw systeem“, aldus de gemeente.

Benodigde gegevens aanvullen

In het nieuwe systeem zit een online vragenlijst die, net zoals bij de aangifte bij de Belastingdienst, bepaalde gegevens die reeds bekend zijn automatisch aanvult. Ook kunnen bewijsstukken direct online worden meegestuurd met de aanvraag.

Doordat de aanvrager het ingevulde formulier in combinatie met de bewijsstukken via internet heeft ingezonden, kan de gemeente sneller het recht op bijstand vaststellen.

Diegenen die een aanvraag voor een bijstandsuitkering willen indienen via Werk.nl, worden doorverwezen naar het nieuwe systeem van de gemeente.

Max Joling

Sinds 2013 ben ik objectief bezig met het schrijven van artikelen en ben ik subjectief in mijn columns voor Almere Nieuws. Daarnaast vlog ik, maak ik foto's en video's. Je kunt mij via mijn eigen kanalen volgen via onderstaande icoontjes!

Reactie plaatsen



Houd er rekening mee dat je reactie moet voldoen aan de huisregels.