Gemeente ziet ingrijpende daling in inkomsten via reclame in openbare ruimte
Klik om te vergroten


Gemeente ziet ingrijpende daling in inkomsten via reclame in openbare ruimte



Geplaatst door Max Joling
Laatste update op dinsdag 16 juli 2019 om 14:22 uur


De gemeente Almere ziet een ingrijpende daling in de inkomsten die via reclame in de openbare ruimte zou moeten worden verdiend. Dat meldt het college van B&W via een brief aan de gemeenteraad.

Volgens het college van B&W is in het afgelopen decennium de reclamemarkt ingrijpend gewijzigd mede door social media, personalisering en digitalisering van reclame wat een negatief effect heeft op de inkomsten van de reclame in de openbare ruimte.

Volgens een onderzoek dat in opdracht van de gemeente werd uitgevoerd, zou dit uiteindelijk leiden tot een tekort van 900.000 euro.

Digitaliseren

De gemeente ziet digitale reclame als een aanvulling op de bestaande analoge reclamedragers in de stad. Uit het onderzoek bleek dat het financiële tekort hiermee kan worden ingeperkt tot 'slechts' 500.000 euro.

Ook zal de gemeente kijken naar het uitbreiden van de beschikbare reclamelocaties in de stad, wat nog even op zich laat wachten doordat de extra locaties zullen moeten worden getoetst aan de eldende wet- en regelgeving.

Tekst gaat hieronder verder (info)

[Ad] Wil je voortaan de Almeerse agenda ontvangen in je tijdlijn op Facebook? Klik hier: Beleef Almere.


Deel dit artikel

Het lezen de moeite waard? Een financiële bijdrage naar keuze (klik hier voor meer info, dank! ❤️) is een vorm van waardering, maar dit artikel delen ook! Onze dank is groot. 😊

Max Joling

25-jarige Almeerder die objectieve artikelen schrijft op Almere Nieuws maar periodiek ook eens een subjectieve column schrijft met het doel te inspireren of aan te zetten tot nadenken. Onderwerpen zijn dan zaken in Almere, een andere keer weer over totaal iets anders.