1
Melding KNMI: code geel in Almere van kracht van vandaag van 11.00 uur tot tot 23.00 uur − meer info »

Word jij onze 37,399e volger?

instagram

linkedin

Waarschuwing voor blauwalg bij strand in Noorderplassen

11 reacties 112 Noorderplassen


De Omgevingsdienst Flevoland, Gooi & Vechtstreek (OFGV) heeft donderdag een waarschuwing voor blauwalg afgegeven voor het strandje 'Strand In Zicht' in Noorderplassen.

"Zwemmen in water waar blauwalg aanwezig is, kan klachten geven zoals huid- en oogirritatie, diarree en braken. Het strand en het water blijven toegankelijk maar zwemmen is op eigen risico", aldus OFGV.

Op het strand zijn inmiddels waarschuwingsborden geplaatst.


Tags bij dit artikel: Noorderplassen

Buurtmeldingen Ontvang gratis een melding via Facebook Messenger bij nieuws over Noorderplassen of een andere buurt naar keuze. Ook kun je de voorkeur opgeven om meldingen te ontvangen bij belangrijk nieuws, weeralarmen, hinder op het spoor en winacties.

Vacature-alert - 10 nieuwe vacatures!

Er zijn deze week in totaal 10 vacatures geplaatst voor banen in de regio's Almere, Hilversum, Naarden, Dronten, Weesp, Lelystad en Huizen.

Bekijk overzicht


Reacties (11)

Bekijk hieronder de reacties die geplaatst zijn via Facebook. Ook een reactie plaatsen? Klik hier
user
Geplaatst door J. Sterling Johanna Sterling op zaterdag 21 augustus 2021 om 12.45 uur
Wat een verrassing!! We kunnen nergens iets doen Vanaf deze burgermeester staat is nauwelijks niets gewerkt op de natuur. Vroeger Almere lijkt als een recreatie toeristen themapark alles netjes onderhoud. nu lijkt als a jungle.
user
Geplaatst door Dennis Mensch op donderdag 19 augustus 2021 om 23.52 uur
Gregor Stam. Wat zegt de gemeente ook alweer? Almere heeft GEEN buitenzwembad nodig, want Almere heeft zoveel mooi buitenwater…
user
Geplaatst door Priscilla Kasanwirjo op donderdag 19 augustus 2021 om 22.31 uur
Daarom wil ik nooit dat mijn kinderen daar zwemmen.
user
Geplaatst door Rita Heater op donderdag 19 augustus 2021 om 21.04 uur
En op het Noorderplassen strand achter BOT aan de Von Draisweg is het e-coli bacterie gehalte aan de hoge kant, waarschijnlijk vanwege de vele zwanen en ganzen
user
Geplaatst door Danielle Mijn Naam op donderdag 19 augustus 2021 om 18.57 uur
Melanie Dokter Stefanie Dokter bahhhhh
user
Geplaatst door Adrie Tulp de Jong op donderdag 19 augustus 2021 om 18.22 uur
Zwommen we jaren geleden gewoon doorheen, goed douche thuis niks aan de hand
user
Geplaatst door Michael Soldaat op donderdag 19 augustus 2021 om 18.19 uur
Hele zomer verpest door de blauwalg
user
Geplaatst door Roberto Baneman op donderdag 19 augustus 2021 om 18.09 uur
Shit wou net gaan zwemmen
user
Geplaatst door Wendy van Kuijk op donderdag 19 augustus 2021 om 17.57 uur
Tis ook echt lekker strandweer!
user
Geplaatst door Pauliene van den Brink op donderdag 19 augustus 2021 om 17.38 uur
Natasja van der Zouw nee toch
user