1

Word jij onze 37,208e volger?

instagram

linkedin

Nieuwe Corona-patiënt in Flevoziekenhuis

11 reacties Politiek en gemeente


In het Flevoziekenhuis is een nieuwe patiënt opgenomen met het Corona-virus. Dat meldt de GGD Flevoland.

Volgens de GGD Flevoland gaat het om een 61-jarige man uit Lelystad. De man is opgenomen in het Flevoziekenhuis en verblijft in strikte isolatie.

"De man is op dinsdag 10 maart met klachten opgenomen in het Flevoziekenhuis in Almere. De patiënt voldeed bij binnenkomst niet aan de casusdefinitie voor het coronavirus. Toen na korte tijd uit nader onderzoek toch een verdenking van het coronavirus naar voren kwam, zijn alsnog alle beschermende isolatiemaatregelen genomen", aldus een woordvoerder.

Contactonderzoek

Een kleine groep personen met wie de patiënt in aanraking is geweest in het ziekenhuis, is inmiddels in beeld gebracht. Deze groep personen worden gedurende twee weken gemonitord. Zodra zij klachten krijgen die passen in het beeld van het Corona-virus, worden ook zij in isolatie geplaatst en getest op het virus.

Ook contacten buiten het ziekenhuis zijn door de GGD Flevoland in beeld gebracht. Hoe de man het Corona-virus heeft opgelopen, is niet bekend.


Tip: Nederland is aan het eind van de coronamaatregelen! - Toe aan een vakantie door Corendon of trek je er op uit in eigen land en kun je een overnachting bij Fletcher Hotels goed gebruiken?


Reacties (11)

Bekijk hieronder de reacties die geplaatst zijn via Facebook. Ook een reactie plaatsen? Klik hier
user
Geplaatst door Ineke Meij op zondag 15 maart 2020 om 08.08 uur
Wat weet iedereen het hier goed......
user
Geplaatst door Lioba Getrouw op vrijdag 13 maart 2020 om 20.43 uur
Nan Verwey jullie zijn niet meer corona vrij😞
user
Geplaatst door Celine Desmedt op vrijdag 13 maart 2020 om 17.43 uur
Men test niet eens... je moet thuis uitzieken.
user
Geplaatst door Xavier Manuel op vrijdag 13 maart 2020 om 16.45 uur
Die beste meneer is in contact geweest en die andere worden in de gaten gehouden. Wat een onzin. Worden ziekte verschijnselen niet pas na een week a twee weken zichtbaar. Dus ervoor besmet je andere heel makkelijk lijkt mij. Nou succes allemaal in de overvolle supermarkten met meer dan 100 personen
user
Geplaatst door Maria Splinter Zoon op vrijdag 13 maart 2020 om 15.27 uur
Lekker was er pas nog bij de long arts
user
Geplaatst door Rachel Middelkoop op vrijdag 13 maart 2020 om 14.44 uur
Gino , Bartbrenda ... jullie gaan deze maand niks meer doen qua zware dingen!!!! Ik ga niet naar het ziekenhuis namelijk voor een pols, voet etc 😂
user
Geplaatst door Rudy Wellner op vrijdag 13 maart 2020 om 14.27 uur
Is dit nog nieuws? Denk dat er al minimaal 100.000 zieken mensen zijn maar meer dan 90 procent wordt helemaal niet getest
user
Geplaatst door Petra Babo op vrijdag 13 maart 2020 om 13.30 uur
Anne van Lom.... daar was ik vanmorgen🤣
user
Geplaatst door Lu Cia op vrijdag 13 maart 2020 om 13.04 uur
We will add soon the people he infected already.
user
Geplaatst door Stevie Verduijn op vrijdag 13 maart 2020 om 12.39 uur
Hey daar was ik gister nog! 🤣
user
Geplaatst door Natascha Love op vrijdag 13 maart 2020 om 11.59 uur
Mirte Woerden Tot ze klachten hebben dan moeten ze pas in isolatie.... uhhh tegen de tijd dat ze klachten hebben, hebben ze inmiddels ook andere al besmet pfff dat is dweilen met de kraan open..