1
Melding KNMI: code geel in Almere van kracht van vandaag van 09.00 uur tot donderdag 01 januari tot 01.00 uur − meer info »

Grote stijging van aantal meldingen over steekpartijen in Flevoland

112

Er is een grote stijging van het aantal meldingen over steekpartijen in Flevoland, zo blijkt uit analyse door alarmeringen.nl: de website waar vele meldingen van hulpdiensten op binnenkomen.

Daar waar in 2019 tot en met augustus nog maar vier meldingen over steekpartijen werden gedaan, staat de teller voor dit jaar (tot en met augustus) al op 28 in Flevoland - waarvan 13 meldingen uit Almere zijn komen.

Record

Landelijk staat de teller op 744 meldingen. Met nog iets langer dan drie maanden te gaan, lijkt 2020 af te stevenen op een record. Vorig jaar stond de teller aan het eind van het jaar op 949.

Vrijwel in alle provincies is een stijging te zien in het aantal meldingen van steekpartijen, alleen in de provincies Limburg en Noord-Holland zijn de meldingen juist afgenomen.


Tip: Nederland is aan het eind van de coronamaatregelen! - Toe aan een vakantie door Corendon of trek je er op uit in eigen land en kun je een overnachting bij Fletcher Hotels goed gebruiken?


Reacties (25)

Bekijk hieronder de reacties die geplaatst zijn via Facebook. Ook een reactie plaatsen? Klik hier
user
Geplaatst door Rachel Ohana op zondag 04 oktober 2020 om 06.09 uur
Ik denk niet dat deze discussie veel verschil uitmaakt. Iedereen die denkt dat ze Clint Eastwood kunnen zijn in Almere, prima! Burgemeester doet zijn best, maar it is what it is
user
Geplaatst door Huub van Norde op dinsdag 22 september 2020 om 09.29 uur
Dit soort incidenten is schering en inslag. Wat doet onze zwalkende politiek hieraan? Weer de andere kant opkijken zoals het met veel andere zaken gaat...!!
user
Geplaatst door Fina Kool op dinsdag 22 september 2020 om 07.29 uur
Het zijn toch incidenten?
user
Geplaatst door Ada Boer op dinsdag 22 september 2020 om 00.42 uur
dit is erger dan de corona
user
Geplaatst door Nancy Kristel op maandag 21 september 2020 om 21.32 uur
Ach wat verassend misschien nou eens wat doen meneer de burgemeester
user
Geplaatst door Sophia Koning op maandag 21 september 2020 om 18.08 uur
De burgermeester blijft op zijn luie reet zitten
user
Geplaatst door Samantha Meiling Wu op maandag 21 september 2020 om 17.17 uur
Omdat Nederland ook zulke lage straffen geeft. Men heeft maling aan de politie, en wanneer politie hard optreed wordt het gefilmd en beklaagt dat ze te hard optreden🤦🏻‍♀️
user
Geplaatst door Sandra Terlien op maandag 21 september 2020 om 17.14 uur
Verbaasd me niets. Waarden en normen zijn zoek. Respect voor elkaar is er ook nog amper. Waar vroeger vuisten gebruikt werden trekt men nu een mes op pistool. Ik zeg straffen flink omhoog meer blauw op straat en keihard optreden cq aanpakken. De tijd van het softe beleid is voorbij!!!!
user
Geplaatst door Frankie Angelheart Freeman op maandag 21 september 2020 om 17.10 uur
Almere wordt straks wild westen..
user
Geplaatst door Willie Kellerman op maandag 21 september 2020 om 16.56 uur
De celstraffen moeten echt hoger de criminaliteit is de laatste 30jaar naar een heel hoog niveau gestegen en de straffen zijn het zelfde gebleven. Geen taakstrafjes meer. Maar hoge celstraffen met vele beperkingen.
user
Geplaatst door Regina Wieringa op maandag 21 september 2020 om 16.39 uur
Lontjes worden kort!! Het leven op dit moment doet veel met ons
user
Geplaatst door Rayen Richard op maandag 21 september 2020 om 16.25 uur
“Vrijwel in alle provincies is een stijging te zien in het aantal meldingen van steekpartijen”...👀 is dit een 2020 fenomeen
user
Geplaatst door Patricia Timpico op maandag 21 september 2020 om 16.17 uur
ze zijn allemaal doorgedraaid echt anders nu gaan aanpakken lageren celstraffen.
user
Geplaatst door Maichel Hoen op maandag 21 september 2020 om 16.16 uur
Was me niet opgevallen 🤔
user
Geplaatst door Gerda van Ham op maandag 21 september 2020 om 16.05 uur
Oke ja de burgemeester. Maar we moeten ook kijken naar de mensen die dit doen. Joj en ik steken toch ook nirmand dood omdat weerwind hier butgemeeyer is?
user
Geplaatst door De Ketter Peerke op maandag 21 september 2020 om 16.02 uur
Het wordt niet genoemd en mede daarom weten we uit welke hoek het geweld voornamelijk komt.
user
Geplaatst door Saskia Twint op maandag 21 september 2020 om 15.56 uur
Ach dat hadden we nog niet door
user
Geplaatst door Ingrid Voorneveld op maandag 21 september 2020 om 15.55 uur
Ach ja Het kan in Almere he.
user
Geplaatst door Leo Jong op maandag 21 september 2020 om 15.55 uur
Komt door het zwakke beleid, vooral door Franc Weerwind, de zwakste burgemeester die Almere ooit heeft gehad
user
Geplaatst door Ron Punt op maandag 21 september 2020 om 15.53 uur
Je verwacht het niet he? 🤔