1

Word jij onze 37,208e volger?

instagram

linkedin

Almeerse BOA's krijgen 300 euro als coronabonus

19 reacties Politiek en gemeente


Het Almeerse college van burgemeester en wethouders heeft besloten om de BOA's en coördinatoren van stadstoezicht éénmalig een bonus van 300 euro toe te kennen. Dit omdat het stadsbestuur de medewerkers vanwege de extra en zware werkzaamheden tijdens de coronacrisis wil belonen. Zij staan immers dag in dag uit in de frontlinie om zorg te dragen voor de leefbaarheid, veiligheid en gezondheid in onze stad. Het college ziet dat de toezichthouders onverminderd doorzetten en is daar trots op.

"Het handhaven op de coronamaatregelen vraagt veel van de handhavers en coördinatoren. Noodverordeningen volgen elkaar op, maatregelen veranderen regelmatig en telkens wordt gevraagd om scherp te handhaven. Waar in het begin van de crisis nog veel begrip was voor de maatregelen, lijkt daar nu soms minder ruimte voor en dat brengt bij de handhaving op straat de nodige druk met zich mee", aldus het college.

De onlangs ingediende motie van het PvdA-raadslid Erik Theunissen, waarin wordt opgeroepen tot een bonus voor BOA's, zien we als blijk van waardering aan de collega's, zien we als een positieve bevestiging van de weg die we als college al waren ingeslagen en wij danken hem voor de aandacht die hij er voor heeft gevraagd. De ruim 71 BOA's en coördinatoren van stadstoezicht krijgen de bonus bij hun salaris in december.


Tip: Nederland is aan het eind van de coronamaatregelen! - Toe aan een vakantie door Corendon of trek je er op uit in eigen land en kun je een overnachting bij Fletcher Hotels goed gebruiken?


Reacties (19)

Bekijk hieronder de reacties die geplaatst zijn via Facebook. Ook een reactie plaatsen? Klik hier
user
Geplaatst door Robin Kuipers op maandag 23 november 2020 om 12.19 uur
Mogen ze ook wel aan mij geven 😂😂 hun houden zich ook niet aan de afspraken en regels 😂😂
user
Geplaatst door Emre Calik op zaterdag 21 november 2020 om 13.20 uur
Er zijn genoeg die belangrijkere werk doen😂
user
Geplaatst door Stephanie Xavi op donderdag 19 november 2020 om 19.38 uur
Sonja Vervetjes Brenda Koster en maar grote bekken geven als deze man ze uniform aan heeft😂😂😂 voor de rest gun ik ze het allemaal behalve de held van afgelopen weekend🤢🤢🤢🤢🤢
user
Geplaatst door Berry Jongenelis op donderdag 19 november 2020 om 19.34 uur
Blijft die overheid nsb ers belonen. Hitler word straks nog opgegraven 😡
user
Geplaatst door Frans Schouten op donderdag 19 november 2020 om 19.24 uur
mensen in de zorg snap ik , maar niet deze ziele pieten
user
Geplaatst door Niels van Horssen op donderdag 19 november 2020 om 18.53 uur
Want? Ze hebben in Almere Poort hun porem al 4 maanden niet lat3n zin3
user
Geplaatst door Mevr Ligeon op donderdag 19 november 2020 om 17.59 uur
Marcel PH ik hou ook van rituals 🤣😂
user
Geplaatst door Odilia van der Tol op donderdag 19 november 2020 om 17.45 uur
Zijn die er dan heb ze nog nooit gezien
user
Geplaatst door Stephan Tromp op donderdag 19 november 2020 om 17.01 uur
Wat een onzin. Hoezo zouden ze recht hebben op een bonus? Als je je uren werkt wordt je betaald. Werk je over dan krijg je overuren.
user
Geplaatst door Petersen Richard op donderdag 19 november 2020 om 16.57 uur
Voor wat? Ze doen en handhaven niet op covid!
user
Geplaatst door Tristan Achterberg op donderdag 19 november 2020 om 16.33 uur
En de rest die ook zijn/haar steentje bijdraagt?
user
Geplaatst door Jesca Dub op donderdag 19 november 2020 om 16.27 uur
Leuk hoor.. Zoveelste bericht van een beroepsgroep die een bonus krijgt. Maar wanneer krijgt het zorgpersoneel hun beloofde bonus??
user
Geplaatst door Sheriva Jordan Poulain op donderdag 19 november 2020 om 16.27 uur
Nathalie Giacomini wauw meen je
user
Geplaatst door Leo Jong op donderdag 19 november 2020 om 16.23 uur
Dit is grote onzin en zonde van het geld, maar onze Francie wil een wit voetje halen
user
Geplaatst door Patrick Leeuwenberg op donderdag 19 november 2020 om 16.16 uur
Wat een geweldig nieuws! Ze hebben het zo zwaar! Hoeveel verpleegkundige en artsen hebben gekregen voor de goede zorgen tijdens de Corona periode? 🤔
user
Geplaatst door Erwin van den Eijkhof op donderdag 19 november 2020 om 15.55 uur
betaald de burgemeester dat uit eigen zak .
user
Geplaatst door Regina Wieringa op donderdag 19 november 2020 om 15.55 uur
Zo ben benieuwd wanneer ik werkend in de zorg mijn bonus krijg
user