Maandag 17 januari 2022
5.2 °c
1

Word jij onze 37,777e volger?

instagram

linkedin

Rechtbank: "Avondklok moet per direct worden opgeheven"

21 reacties Politiek en gemeente


De avondklok moet per direct worden opgeheven, zo concludeert de voorzieningsrechter in Den Haag.

De avondklok is ingesteld op basis van een noodwet, waarin staat dat een kabinet in noodgevallen regels kan invoeren zonder overleg met de Eerste en Tweede Kamer. Volgens de rechtbank is de avondklok echter geen noodsituatie 'zoals het geval is bij een dijkdoorbraak'.

Het opheffen van de avondklok gaat per direct in. Een hoger beroep in de zaak is wel mogelijk.

De zaak werd aangespannen door protestgroep Viruswaarheid en kreeg dinsdag haar gelijk: het invoeren van de avondklok bleek onwettig, omdat er volgens de rechtbank geen sprake was van een noodsituatie.


Vacature-alert - 18 nieuwe vacatures!

Er zijn de afgelopen week in totaal 18 vacatures geplaatst voor banen in de regio's Almere, Hilversum, Naarden, Dronten, Weesp, Lelystad en Huizen.

Bekijk overzicht


Reacties (21)

Bekijk hieronder de reacties die geplaatst zijn via Facebook. Ook een reactie plaatsen? Klik hier
user
Geplaatst door Joke Kloosterman op dinsdag 16 februari 2021 om 21.58 uur
Die engerd moet maar het virus krijgen en dan kijken of hij nog zo piept
user
Geplaatst door Willemien Van Der Zande op dinsdag 16 februari 2021 om 16.15 uur
En over 2 maanden wanneer de zomer begint en de avonden langer worden hebben we wederom een avondklok! Hoera 🥳 !! 30 graden buiten en een avondklok, en dan jullie je zin? Wat een dom volk! Zo stom! Laat die avondklok asjeblieft nu zijn en niet van de zomer!
user
Geplaatst door Marian van Deursen op dinsdag 16 februari 2021 om 13.53 uur
Gaat toch niet gebeuren; vanmiddag verzoek om schorsing. De hele kliek in Den Haag is er niet op uit ons ook maar iets van onze vrijheid terug te geven. Essentieel betekent tegenwoordig kennelijk alleen nog eten en drinken, maar voor mij omvat dat veel meer, om te beginnen zou een normaal kapsel heel fijn zijn......
user
Geplaatst door Loes Van de Hoek op dinsdag 16 februari 2021 om 13.38 uur
En dit kabinet aub ook opheffen!!!!!
user
Geplaatst door Patricia Bustraan-Muller op dinsdag 16 februari 2021 om 13.21 uur
Is het dan ook echt over??? Snap er niks meer van🙈🙈🙈
user
Geplaatst door Rita Schaapherder op dinsdag 16 februari 2021 om 13.13 uur
Niet te vroeg juichen,kabinet is een snelproceduren gestart tegen de uitspraak!! Dus allemaal even afwachten,wat fout gegaan is kunnen ze nog herstellen,dus........geduld 👍👍
user
Geplaatst door Lies Oostwal op dinsdag 16 februari 2021 om 12.38 uur
Laat eerst alle winkels open gaan. Daarna restaurants en cafe,s.
user
Geplaatst door Samantha Van Boxtel Sammy-jo Boxtel op dinsdag 16 februari 2021 om 12.15 uur
Lekker hoor dus betekend dat al die mensen van een bekeuring van overtreding van de avondklok hun geld terug krijgen. Wegens niet kunnen waar maken van een regel die geen nood is. Lekker hoor overheid moet terug betalen hahahaha
user
Geplaatst door An Koestal op dinsdag 16 februari 2021 om 12.15 uur
Dus de rechter regeert?
user
Geplaatst door Marie Jose Klavers-Jansen op dinsdag 16 februari 2021 om 12.11 uur
In bijna heel Europa is een avondklok, maar hier mag het blijkbaar niet van een paar rechters, rara.
user
Geplaatst door Sando Grevelt op dinsdag 16 februari 2021 om 12.06 uur
Yes dat is de eerste stap naar de goeie richting nu de rest nog. alles open
user
Geplaatst door Ruby Helena op dinsdag 16 februari 2021 om 11.49 uur
Mag mijn boete van 3 dagen terug avondklok toen ik in mijn auto reed ook alsjeblieft de prullenbak in?
user
Geplaatst door Frankie Angelheart Freeman op dinsdag 16 februari 2021 om 11.38 uur
Carona leeft in de mensen zijn hoofd als je de mensen maar doet geloven gaan ze er in geloven ...er zijn mensen die roken en weten wat er kan gebeuren maar sommige leven 100 jaar en andere 50 jaar..is iedereen zijn keuze . Als je iemand vraagt die rook van waarom rook je zal hij zeggen het leven kost al duur genoeg....
user
Geplaatst door Diana Elstrodt op dinsdag 16 februari 2021 om 11.34 uur
Dus de boetes zijn onrechtmatig uitgeschreven dus ongeldig?
user
Geplaatst door Annemarie Hollander op dinsdag 16 februari 2021 om 11.33 uur
Ramona als ze dat nou gister deden hoefde ik niet weg
user
Geplaatst door Karin Veld op dinsdag 16 februari 2021 om 11.31 uur
Nauw geweldig hoor en wat gaan ze nu doen s’avonds restaurants, cafés en winkels zijn dicht met maar 1 vriend overstraat en op visite Gezellig na 21.00 uur overstraat lopen wat een lol Verstandige mensen blijven toch wel binnen ben juist bang wat voor rottigheid de rest gaat uithalen leve de wappies Zorg maar eerst even dat we Corona vrij worden
user
Geplaatst door Ron Feautaux op dinsdag 16 februari 2021 om 11.05 uur
Goed nieuws, nu die achterlijke lockdown en muilkorf plicht nog. 1 down, 2 to go !
user
Geplaatst door Judith Van Eck op dinsdag 16 februari 2021 om 11.01 uur
En nu de winkels open.
user
Geplaatst door Patrick Oostwal op dinsdag 16 februari 2021 om 10.51 uur
Gooi alle winkels dan ook weer open en alle kroegen ook weer
user