1

Word jij onze 37,596e volger?

instagram

linkedin

Man vrijgesproken van grote brand bij Aldi en Action in Almere Stad

23 reacties 112


Een 35-jarige man uit Almere die eerder nog verantwoordelijk werd gehouden voor een grote brand bij Aldi en Action in Almere Stad, is woensdag door de rechter vrijgesproken.

Eerder bleek dat de man drugs aan het gebruiken was middels een aansteker en daarbij de aansteker weggooide op een stapel plastic broodkratten. De man was er heilig van overtuigd dat de aansteker leeg was, maar er werd niet uitgesloten dat de aansteker nog aan was op het moment dat de man zijn aansteker weggooide.

Volgens de rechtbank kan er niet worden vastgesteld of de handeling van de man gezorgd kon hebben voor zo een grote brand als er vervolgens is ontstaan, ook na de camerabeelden te hebben bekeken. Omdat op camerabeelden te zien was dat de man eerder na gebruik van de aansteker de aansteker direct in zijn jaszak deed, is het volgens de rechtbank niet aannemelijk dat de aansteker bleef branden.

Ook is volgens de rechtbank niet bewezen dat de man in strafrechtelijke zin iets te verwijten valt, waardoor de man is vrijgesproken.


Vacature-alert - 33 nieuwe vacatures!

Er zijn de afgelopen week in totaal 33 vacatures geplaatst voor banen in de regio's Almere, Hilversum, Naarden, Dronten, Weesp, Lelystad en Huizen.

Bekijk overzicht


Reacties (23)

Bekijk hieronder de reacties die geplaatst zijn via Facebook. Ook een reactie plaatsen? Klik hier
user
Geplaatst door Andre De Boorder op donderdag 21 oktober 2021 om 22.49 uur
hoe is de brand dan ontstaat bij hem nu ken hij vangen van ons geld
user
Geplaatst door Arthur Kemper op donderdag 21 oktober 2021 om 10.49 uur
Brand geldt niet als bewijs!
user
Geplaatst door Jeffrey van Roekel op donderdag 21 oktober 2021 om 09.42 uur
Ik vraag me af hoeveel mensen daadwerkelijk het artikel lezen.... Omdat op camerabeelden te zien was dat de man eerder na gebruik van de aansteker de aansteker direct in zijn jaszak deed, is het volgens de rechtbank niet aannemelijk dat de aansteker bleef branden. Wil je een persoon een staf opleggen dan is daar bewijs voor nodig. Aan de hand van de camera beelden is de man daar geweest, maar kan er niet bewezen worden dat de man hier ook echt verandwoordelijk voor is. We leven nou eenmaal in een rechtstaat waar bewijs nodig is om iemand te kunnen veroordelen 😉
user
Geplaatst door Fahra William op donderdag 21 oktober 2021 om 00.55 uur
Die advocaat wil ik ook🤣😂
user
Geplaatst door Caltabiano Angelo op woensdag 20 oktober 2021 om 22.07 uur
Welcome to the Nederlands rechtssysteem! te goed, bijna dom, en dus maken ze er misbruik van!
user
Geplaatst door Ronaldo Lima op woensdag 20 oktober 2021 om 21.22 uur
Aldi commotie voor niks
user
Geplaatst door Marcelle Van Halm op woensdag 20 oktober 2021 om 19.40 uur
Nou echt, wat een waanzin dit 🤬🤬🤮
user
Geplaatst door Ludo Van Bolhuis op woensdag 20 oktober 2021 om 19.03 uur
Enorme klap voor het Aldi personeel en de rest
user
Geplaatst door Jolanda de Vent op woensdag 20 oktober 2021 om 18.32 uur
Wordt steeds gekker hier. Rechtsstaat volstaat al langere tijd niet meer
user
Geplaatst door Leo Weller op woensdag 20 oktober 2021 om 18.28 uur
Wat een rechters echt ongelooflijk
user
Geplaatst door Jasper Boon op woensdag 20 oktober 2021 om 18.22 uur
Is er een gepast traject voor de man.of houd het hier weer op? We hebben in Nederland geen geld meer voor de geestelijke gezondheidszorg, Rutte vind het heel spijtig, maar zet de lijn wel door!
user
Geplaatst door Rob Maters op woensdag 20 oktober 2021 om 16.39 uur
Dankzij een geslepen advocaat??
user
Geplaatst door Sil Leeuwen Van op woensdag 20 oktober 2021 om 16.34 uur
Aansteker huh in brand, hoe dan?
user
Geplaatst door Samantha Van Boxtel Sammy-jo Boxtel op woensdag 20 oktober 2021 om 15.34 uur
Hahahahaahahha floriade grap zoveel. Dus gooi allemaal je aansteker weg en je krijgt niks.
user
Geplaatst door Antoinette Derogee op woensdag 20 oktober 2021 om 15.25 uur
Natuurlijk, wie had anders verwacht. Een aai over de bol en nooit meer doen,hoor !
user
Geplaatst door Danielle Koster Flierman op woensdag 20 oktober 2021 om 15.25 uur
gaat goed met Nederland welk gebouw gaat er nu??
user
Geplaatst door Caby Dirks op woensdag 20 oktober 2021 om 14.50 uur
Nou lekker dan zo kan iedereen wat doen zonder gestraft te worden. Dan ga ik een bank overvallen krijg toch geen straf!!
user
Geplaatst door Simone Oudshoorn op woensdag 20 oktober 2021 om 14.33 uur
Pfffff Nederlands rechtsysteem werkt echt...not!!! 😡
user
Geplaatst door Rich Hermans op woensdag 20 oktober 2021 om 14.10 uur
Dat gaan ze niet menen
user
Geplaatst door Room Soesje op woensdag 20 oktober 2021 om 14.04 uur
Hoe dan? De aansteker is vanzelf dan “weer” aangegaan?