Woensdag 26 januari 2022
5.2 °c
1

Word jij onze 37,779e volger?

instagram

linkedin

Almeerder (22) veroordeeld tot 3 jaar cel na phishing

18 reacties 112


Een 22-jarige man uit Almere is vrijdag door de rechtbank in Lelystad veroordeeld na ruim 40.000 euro afgetroggeld te hebben via phishing. De man deed dat onder meer door het versturen van neppe e-mails die zogenaamd afkomstig zouden zijn van Woningnet.

Slachtoffers die het e-mailbericht openden, klikten vervolgens op een betaallink waarna de man toegang kreeg tot de bankrekeningnummers. Van de duizenden verstuurde e-mailberichten, trapten veertien slachtoffers in de val met duizenden euro's schade als gevolg.

Naast de celstraf zal de man een schadevergoeding moeten betalen.


Vacature-alert - 29 nieuwe vacatures!

Er zijn de afgelopen week in totaal 29 vacatures geplaatst voor banen in de regio's Almere, Hilversum, Naarden, Dronten, Weesp, Lelystad en Huizen.

Bekijk overzicht


Reacties (18)

Bekijk hieronder de reacties die geplaatst zijn via Facebook. Ook een reactie plaatsen? Klik hier
user
Geplaatst door Renate De Jong op zondag 28 november 2021 om 17.51 uur
Veel te weinig straf!
user
Geplaatst door Mansour Abadi op zondag 28 november 2021 om 16.55 uur
Ik krijg nog steeds maar reageer ik niet op want ik weet het Ik denk 3 jaar is te weinig minimaal 20 jaar dat niemand kan doerven
user
Geplaatst door Danielle Schellingerhout op zondag 28 november 2021 om 09.42 uur
Deze mail ook al een keer in mijn mail gehad, van de week ook één van de ANWB, moest 90 euro overmaken. Gelijk op verwijderen, weg ermee 😠
user
Geplaatst door Linda Van Laarhoven Reurling op zondag 28 november 2021 om 00.39 uur
Ik heb ze ook gehad en van de week ook 1 van park mobile dat er een rekening open staat en anders moet ik 54 euro kosten betalen gooi ze gelijk weg open het niet eens.
user
Geplaatst door Emmy Arnold op zaterdag 27 november 2021 om 18.57 uur
Hoop dat het nu afgelopen is met deze mails… niet ingetrapt gelukkig
user
Geplaatst door Thea Zegwaard op zaterdag 27 november 2021 om 17.12 uur
En er stond ook in nog 2 dagen,anders vervalt je lidmaatschap en k aan je niet meer reageren.
user
Geplaatst door Thea Zegwaard op zaterdag 27 november 2021 om 17.10 uur
Ik al een aantal x een phishing gekregen,paar dagen geleden 2 ook zogenaamd van woningnet.ook via mail en mms.wat een oplichter,helaas zijn er mensen die erin tuinen.
user
Geplaatst door Alex Witlox op zaterdag 27 november 2021 om 16.05 uur
Aan pakken die gasten.
user
Geplaatst door Rein SP op zaterdag 27 november 2021 om 15.52 uur
Krijg ze nog steeds binnen bij m'n spam🤷🏼.
user
Geplaatst door Ciska de Vries op zaterdag 27 november 2021 om 14.38 uur
Heb ik ook gehad ben er niet ingetrapt
user
Geplaatst door Heidi de Vente op zaterdag 27 november 2021 om 13.51 uur
Hier ook heel veel mails van gehad. Hoopt dat het nu stopt
user
Geplaatst door Yolanda Nieskens op zaterdag 27 november 2021 om 13.27 uur
Heb er al zo veel van gehad. Ben daar nog nooit ingeschreven geweest dus kan mijn inschrijving ook niet verlopen. Hoop dat de mails nu stoppen.
user
Geplaatst door Lilian Eyking op zaterdag 27 november 2021 om 13.25 uur
9 van die mails gehad
user
Geplaatst door Elly de Vries op zaterdag 27 november 2021 om 13.23 uur
Ook zo’n mail gehad. Vertrouwde het al niet. 😓😬
user
Geplaatst door Sandra Terlien op zaterdag 27 november 2021 om 13.19 uur
3jr maar? En al het geld terug betalen? (Ik heb niet het artikel gelezen ...)
user
Geplaatst door Wietze van den Berg op zaterdag 27 november 2021 om 13.15 uur
Die mails gaan nog steeds rond.
user
Geplaatst door Esther Straatman op zaterdag 27 november 2021 om 13.10 uur
Haha.. had ook diverse mails gehad dat ik 8 euro moest betalen anders zou mn inschrijving verlopen. Ik ben al jaren niet meer ingeschreven bij woningnet. Dacht zeker dat ik gek was om te betalen 🖕
user