78584-hyves_logo-original-1365635328Telegraaf Media Groep (TMG) trekt de stekker uit het Nederlandse sociale netwerk Hyves. Dat melden bronnen rond de uitgever aan Adformatie. TMG nam Hyves in 2010 over voor 43,7 miljoen euro. Uiteindelijk werd er 36 miljoen euro afgeschreven op het sociale netwerk waardoor het bedrijf in 2012 een flink verlies maakte. Hyves had op het hoogtepunt vele miljoenen gebruikers, maar heeft de strijd met concurrenten als Facebook, Instagram en Twitter verloren. In augustus gaf TMG aan dat Hyves zich nog dit jaar moet bewijzen. Interim-topman Cees van Steijn stelde toen dat Hyves de achterstand met concurrenten nooit meer kon goedkomen, "maar Hyves kan wel dienen als kraamkamer voor nieuwe ideeën en heeft mogelijk potentieel op de gamesmarkt. We weten op die manier mensen te bereiken, maar moeten ons ook afvragen of het iets oplevert.'' Een woordvoerder van het concern wil tegenover Adformatie niet op het gerucht reageren.

Ontvang urgent nieuws direct via ons WhatsApp kanaal!
Nieuw - ontvang urgent nieuws als vermissingen, belangrijke 112-meldingen of andere calamiteiten direct via ons WhatsApp kanaal! Klik hier om je direct aan te melden of hier voor meer informatie.

Max Joling

Over de auteur

Max Joling

30-jarige redacteur die objectieve artikelen schrijft maar ook eens een eigen schrijfsel publiceert met het doel te inspireren of aan te zetten tot nadenken. Die kun je hieronder lezen en tevens beluister je hieronder mijn single 'De Muur (Frikandel).

Eerder gepubliceerd

Meer artikelen uit