1

Word jij onze 37,574e volger?

instagram

linkedin

"Twee miljoen bezoekers voor Floriade tijdens coronacrisis niet realistisch"

17 reacties Politiek en gemeente


Dat het college van burgemeester van B&W denkt dat de Floriade volgend jaar bezocht zal worden door zo'n twee miljoen mensen, is niet realistisch. Dat zegt raadslid Hassan Buyatui (NIDA) in reeds ingezonden schriftelijke vragen naar het college.

Buyatui wil van het college weten of het denkbaar is dat het evenement uiteindelijk niet door zal gaan en wat daarvan de consequenties zijn. Het evenement staat gepland van donderdag 14 april 2022 tot zondag 9 oktober 2022.

"Onder de huidige coronamaatregelen zijn niet alle evenementen toegestaan", aldus het raadslid. "Kan, volgens het college, de Floriade Expo 2022 onder de huidige coronaregels doorgaan en starten op 14 april 2022?"

'Nieuwe coronagolf'

Het coronavirus is nog niet onder controle, zo stelt Buyatui. "Er wordt telkens gevreesd voor een nieuwe coronagolf. De veiligheidsmaatregelen veranderen hierdoor te snel. Tijdens de laatste persconferentie van 13 augustus is er ook geen duidelijkheid gegeven over het al dan niet toestaan van grootschalige evenementen. De vraag van vandaag de dag is natuurlijk of er zekerheid is dat de Floriade volgend jaar door kan gaan?", sluit Buyatui af.

Het college heeft dertig dagen de tijd om de schriftelijke vragen van NIDA te beantwoorden.


Vacature-alert - 34 nieuwe vacatures!

Er zijn deze week in totaal 34 vacatures geplaatst voor banen in de regio's Almere, Hilversum, Naarden, Dronten, Weesp, Lelystad en Huizen.

Bekijk overzicht


Reacties (17)

Bekijk hieronder de reacties die geplaatst zijn via Facebook. Ook een reactie plaatsen? Klik hier
user
Geplaatst door Marcel Kuil op zaterdag 21 augustus 2021 om 22.00 uur
er komt nog een miljoen naar de flopiade zooi toe
user
Geplaatst door Sander Heijmen op zaterdag 21 augustus 2021 om 15.44 uur
Joh!! Had ik ook wel kunnen voorspellen. Had een hoop geld gescheeld.
user
Geplaatst door Corry Verhoeff-Houdijk op vrijdag 20 augustus 2021 om 22.07 uur
Ik ben wel positief mooie nieuwe wandel en fietsmogelijkheden en iets blijvend moois voor alle inwoners.
user
Geplaatst door Mariska Korver op vrijdag 20 augustus 2021 om 20.26 uur
No shit Sherlock! 😂 Je verwacht het niet… 😂
user
Geplaatst door Danielle Botland-Lansink op vrijdag 20 augustus 2021 om 14.40 uur
Er is nog geen 1 Floriade winstgevend geweest, alleen maar dik verlies. Wie mag dat gaan betalen? ... precies, de burger🥴
user
Geplaatst door Ludo Van Bolhuis op vrijdag 20 augustus 2021 om 12.29 uur
Ik hoop dat er niemand ze gezicht zal laten zien het gaar rechtstreeks in de zakken van die directeuren die die Floriade Almere 2022- het debacle versleten heeft😠😠😠😡😡😡
user
Geplaatst door Frits van Buuren op vrijdag 20 augustus 2021 om 11.44 uur
En het v.d.Valkhotel gaat speciaal voor de Floriade uitbreiden.
user
Geplaatst door Jolanda Scipio op vrijdag 20 augustus 2021 om 09.39 uur
Waar blijft het buitenbad dat was een goede investering geweest zonder verlies 🏊🏊!!
user
Geplaatst door Jo-Her Zikking op vrijdag 20 augustus 2021 om 09.31 uur
Wat een prijzen voor een ritje kabelbaan .Het kan in Almere.Het is gedoemd om te mislukken ! Kijk maar naar de eerdere floriades.
user
Geplaatst door Ed von Romer op vrijdag 20 augustus 2021 om 08.47 uur
We houden er ieder geval een mooie groene nieuwe woonwijk aan over waar iedereen straks wil wonen. En voor de eeuwige negatieve opmerkingen. Zijn Gemeentelijke belastingen in Almere hoger dan elders? Of valt dat best mee. En daarnaast kon niemand zo’n lange Pandemie voorspellen. En uit vorige versies bleek onder normale omstandigheden dat 2 miljoen bezoekers een reeel aantal is
user
Geplaatst door Rob Lambeck op donderdag 19 augustus 2021 om 22.28 uur
Per definitie niet realistisch
user
Geplaatst door Karin Devries op donderdag 19 augustus 2021 om 22.14 uur
Grote verliesprojectje van Jorritsma! Bedankt hè! De burgers kunnen weer betalen!🤮🤮🤮🤮🤮
user
Geplaatst door Ingrid Schoute op donderdag 19 augustus 2021 om 21.34 uur
Zonder Corona ook niet. Pfffff ze beginnen zich nu al in te dekken, en (HET FEEST) moet nog beginnen. Dombo's.
user
Geplaatst door Geoffrey de Haan op donderdag 19 augustus 2021 om 20.40 uur
Het tekort zal wel weer in rekening gebracht worden bij de burgers….
user