Woensdag 26 januari 2022
5.2 °c
1

Word jij onze 37,779e volger?

instagram

linkedin

Eis: anderhalf jaar cel vanwege brandstichting bij Aldi in Almere Stad

9 reacties 112


Tegen een 35-jarige man is woensdag bij de rechtbank 18 maanden cel geëist vanwege een grote brand bij een vestiging van Aldi in het centrum van Almere Stad, zo schrijft Omroep Flevoland.

Bij de brand die in maart dit jaar woedde, liep niet alleen Aldi flinke schade op, maar ook het pand van winkelketen Action.

Volgens Omroep Flevoland was op camerabeelden te zien hoe de man cocaïne gebruikte en vervolgens de nog brandende aansteker op een broodkar neerlegde waardoor het vuur is ontstaan. De man zou schizofreen zijn, zwakbegaafd en drugsverslaafd - in combinatie met het in gevaar brengen van winkelpersoneel en klanten vindt de officier van justitie een celstraf op zijn plaats.

De rechtbank doet over twee weken uitspraak in de zaak.


Vacature-alert - 29 nieuwe vacatures!

Er zijn de afgelopen week in totaal 29 vacatures geplaatst voor banen in de regio's Almere, Hilversum, Naarden, Dronten, Weesp, Lelystad en Huizen.

Bekijk overzicht


Reacties (9)

Bekijk hieronder de reacties die geplaatst zijn via Facebook. Ook een reactie plaatsen? Klik hier
user
Geplaatst door Bianca van Zuijlen op donderdag 07 oktober 2021 om 11.34 uur
Deze man heeft dit niet met opzet gedaan. Wel een hele hoge straf. Andere die een zwaardere misdrijf plegen komen er vanaf met een taakstraf.
user
Geplaatst door Mike Wijngaarden op donderdag 07 oktober 2021 om 11.18 uur
Deze man wilde gewoon werk verschaffen , en dat is hem gelukt 🤣
user
Geplaatst door Jantar Bernstein op donderdag 07 oktober 2021 om 10.54 uur
Van mij mag hij langer brommen. Maar goed: Ik ben geen rechter, wel een burger die vindt dat we beter tegen junks beschermd moeten worden.
user
Geplaatst door Fina Kool op donderdag 07 oktober 2021 om 06.54 uur
Mensenlevens in gevaar brengen, dat moet strenger gestraft worden.
user
Geplaatst door Willie Kellerman op woensdag 06 oktober 2021 om 23.44 uur
Lijkt mij een goed idee om de brandstichter zelf de kosten van deze brand te laten betalen.
user
Geplaatst door Petra Paars op woensdag 06 oktober 2021 om 21.37 uur
brandstichting is doelbewust iets aansteken.. dit was een domme zet van een junk die zijn te hete aansteker buiten de winkel op een broodkar heeft gelegd. de straf is gewoon veel te zwaar voor een ongelukje... bah pak pedo's op ofzo die mogen naar 2 maanden alweer vrij rond lopen en zelfs een politieke partij opzetten.. de wereld word steeds krommer 🙃
user
Geplaatst door Rico Suave op woensdag 06 oktober 2021 om 21.32 uur
Als je het verhaal leest hoe het is gekomen is het al raar. En als het wel zo dat het zo is gegaan . Is het helemaal niet normaal om zo iemand 5 jaar te geven.🤦 Want hoe ze het brengen is het geen opzet geweest. Denk dat diegene er meer baat bij heeft als ie word geholpen van de drugs af te komen!
user
Geplaatst door Stefan Kamp op woensdag 06 oktober 2021 om 17.58 uur
Veelste weinig moet gewoon 5 jaar krijgen maar dit landje is soft
user
Geplaatst door Esther Visser op woensdag 06 oktober 2021 om 15.32 uur
Verslaafd en al die dingen. Ik denk dat ggz ook een goede instantie voor de man zal zijn.