Het weer in Almere

  • Vandaag

    Do 30 juni 2022
    24 °C
  • Morgen

    Vr 01 juli 2022
    20 °C
  • Overmorgen

    Vr 01 juli 2022
    24 °C

Meer weer? Klik hier

Donderdag 30 juni 2022
17.6 °c
2

Word jij onze 38,601e volger?

instagram

linkedin

Versoepelingen: niet-essentiële winkels vanaf zaterdag weer open op afspraak

31 reacties Politiek en gemeente


Niet-essentiële winkels mogen vanaf zaterdag weer open op afspraak en studenten mogen weer fysiek les volgen in het mbo en hoger onderwijs. Dat zijn onder meer de versoepelingen die vrijdagavond bekend worden gemaakt tijdens een persconferentie door het kabinet.

De horeca blijft voorlopig nog wel dicht, maar voor contactberoepen zullen er ook versoepelingen komen alhoewel de invulling daarover momenteel nog onduidelijk is. Bij de contactberoepen zullen wel 'aanvullende voorwaarden' gaan gelden. Ook sportscholen mogen weer onder voorwaarden de deuren openen en buitensporten (als voetbaltrainingen) kan binnenkort weer tot 20.00 uur 's avonds. 

De persconferentie staat voor vrijdagavond om 19.00 uur ingepland en is te volgen via onder meer NPO1.


Vacature-alert - 26 nieuwe vacatures!

Er zijn deze week in totaal 26 vacatures geplaatst voor banen in de regio's Almere, Hilversum, Naarden, Dronten, Weesp, Lelystad en Huizen.

Bekijk overzicht


Reacties (31)

Bekijk hieronder de reacties die geplaatst zijn via Facebook. Ook een reactie plaatsen? Klik hier
user
Geplaatst door Rachel Charlotte op vrijdag 14 januari 2022 om 09.15 uur
Gooi het gewoon helemaal open omygosh.. maar goed, blij dat we weer fysiek kunnen winkelen
user
Geplaatst door Johan van Heertum op donderdag 13 januari 2022 om 23.05 uur
Laten we met z’n allen stoppen met die Corona testen bij de GGD. Dan vallen de cijfers ineens allemaal mee.
user
Geplaatst door Nick Bouman op donderdag 13 januari 2022 om 17.36 uur
Begrijp niet dat winkel eigenaren hier mee akkoord gaan Gewoon normaal open
user
Geplaatst door Helen Ypma op donderdag 13 januari 2022 om 17.30 uur
Supermarkten ook maar eens op afspraak open gaan doen
user
Geplaatst door Bea Spijker op donderdag 13 januari 2022 om 16.46 uur
Waarom.op afsraak laat gewoon mensen binnen net als bij de bakker en slager 5 personen en als er iemand uit gaat de volgende hoe moeilijk kan het zijn en dan graag zonder mondkapje vieze dingen en helpen ze neeeee 😪😪
user
Geplaatst door Harm de Vries op donderdag 13 januari 2022 om 16.33 uur
Er is geen enkele belemmering meer om alles weer normaal open te doen. De reden dat er nu toegestaan wordt om de winkels op afspraak te openen, is alleen maar omdat ze bang zijn dat er echt opstand komt als alles gesloten blijft. Want dat is wat ze het liefst hadden gedaan. De vraag is, hoelang pikken we dit nog? Hoelang accepteren we dat we worden beknot in onze vrijheid? We worden klaargestoomd voor een wereld met te verkrijgen privileges. Bij goed gedrag krijgen we een brokje toegeworpen. Dit heeft niets met volksgezondheid te maken. Er is al bewezen dat de maatregelen misschien 100.000 levensjaren hebben bespaard (met name van mensen boven de 80), maar tenminste 600.000 levensjaren hebben gekost ( met name van jonge mensen).
user
Geplaatst door Anita Gaasbeek op donderdag 13 januari 2022 om 16.29 uur
Wat is Nederland toch een kut land aan het worden.
user
Geplaatst door Judith Van Eck op donderdag 13 januari 2022 om 16.12 uur
Geen winkelen op afspraak, dat schiet niet op, gewoon open winkels en horeca!!!!!!!!
user
Geplaatst door Jan Klaver op donderdag 13 januari 2022 om 15.54 uur
Wordt het niet eens tijd om die idioten in den haag in een lockdown te stoppen, deze mensen sporen toch niet!😡😡😡
user
Geplaatst door Rennes Anita En Richard op donderdag 13 januari 2022 om 15.51 uur
Rij morgen naar Duitsland dagje winkelen zonder afspraak
user
Geplaatst door Monique van den Born op donderdag 13 januari 2022 om 15.45 uur
Fabeltjes krant daar!! In en in triest op afspraak winkelen ect maar horeca ed kan niet 👎
user
Geplaatst door Gertie van Driel op donderdag 13 januari 2022 om 15.15 uur
Weer ( de HORECA ) die ze pakken. Het is een machtspelletje keer op keer . Dit besluit slaat nergens op. Er komt opstand, want dit pikken ze niet meer. Alles open gooien of alles dicht. Dan gaan we met z'n allen naar Antwerpen een restaurantje pakken. 🍷🍺🍾🥂 Tuurlijk niet,,de horeca moet hier open. 🤗
user
Geplaatst door Maahao DeMara op donderdag 13 januari 2022 om 15.14 uur
Ik dacht dat alle winkels opengingen uit protest?
user
Geplaatst door Robin Kuipers op donderdag 13 januari 2022 om 15.06 uur
Doe gewoon alles open . Alles of niets 🤷‍♂️🥴
user
Geplaatst door Yvonne Bultman op donderdag 13 januari 2022 om 14.40 uur
Niet te geloven wat een regels te gek voor woorden 👎👎👎👎👎
user
Geplaatst door Martine Cat Verbruggen op donderdag 13 januari 2022 om 14.32 uur
Gaan we weer met die idioterie beginnen..???....ik ben er schijtziek inmiddels van🤬🤬😡🤬🤮🤮
user
Geplaatst door Patricia Bakker op donderdag 13 januari 2022 om 14.31 uur
Belachelijk dat horecagelegenheid dicht blijft!!! Ik zou als horecaeigenaren gewoon de boel los gooien kom op!!
user
Geplaatst door Krijn van Urk op donderdag 13 januari 2022 om 14.26 uur
En er móét en zál weer een of ander regeltje aan vastzitten! Ik wist het wel! Nu weer op "afspraak"! Heb je er nóg geen donder aan en het MKB en horeca al helemaal niet! Wát een teringzooi toch!
user
Geplaatst door Ilona Geerding-Zweep op donderdag 13 januari 2022 om 14.26 uur
Het is een schande dat de horeca gewoon weer dicht blijft! !! Gaat de regering onze rekeningen betalen??? Schandalig! En het gebeurd gewoon😤🤬😡
user
Geplaatst door Diana Van Der Valk-Arnst op donderdag 13 januari 2022 om 14.24 uur
En over de horeca geen woord. Te triest voor woorden.