Meldingen van hulpdiensten in Almere realtime in je tijdlijn op Facebook ontvangen? - Klik hier voor meer informatie.
Klik om te vergroten

[Column] Telefonisch
Laatste update: maandag 28 mei 2018 - 19:35 uur


Fijn, Ziggo voert prijswijzingingen door. Reden voor mij om op te zeggen, laat ik eens gek doen. Het is niet zo dat ik die prijsverhoging niet kan ophoesten maar wanneer je dat bedrag op jaarbasis zou berekenen kun je toch één keer minder per jaar bestellen bij Thuisbezorgd om maar een voorbeeld te noemen. Daarnaast kan het ook nooit kwaad om eens een andere aanbieder te proberen.

Wanneer je normaal gesproken een bedrijf belt voor een opzegging, annulering van je bestelling of om iets anders te laten doen waar het betreffende bedrijf niets aan verdient wordt je vriendelijk te woord gestaan en naar verwachting geholpen. Bij Ziggo was dat helaas niet het geval. Soort telefoonterreur - je merkt dat er targets gehaald moeten worden en dat gaat klaarblijkelijk ten koste van klantvriendelijkheid. Ik kon het verzet, de wanhoop en gedram door de verbinding voelen. Alsof ik een zesde zintuig bezat.

Een diepe zucht voorafgaand aan Ziggo's nieuwe poging met de eerder(e) genoemde aanbieding(en). De telefonist zei dat hij nog nooit had meegemaakt dat iemand wilde opzeggen vanwege prijswijzigingen en daarbij niet inging op nieuwe aanbiedingen. Ziggo heeft dus nooit eerder te maken gehad met iemand die niét om te praten is, wat een compliment. Eerlijk gezegd heb ik niet eens geluisterd naar de aanbiedingen met de daarbijbehorende rekensommetjes.

Maandagavond en rekensommen moeten aanhoren. Ik heb wel iets anders te doen. RTL Boulevard is bezig en mijn eten kan opnieuw in de magnetron. Ik besloot de beste man maar te vragen of opzeggen nu mogelijk was of niet: "U belt telefonisch voor een opzegging dus daar hang ik een gesprek aan vast. Wanneer u dat niet wil, had u uw opzegging online moeten doen." - (niet dus).

Bij Ziggo krijg je dus gratis een gesprekspartner wanneer je wil opzeggen, leuk. Ik zal het eens plaatsen in de leer-nieuwe-vrienden-kennen-groep op Facebook. Uiteindelijk is het gelukt om op te zeggen. Achteraf heb ik al niet eens meer opgezegd vanwege die prijswijziging maar meer hoe ik het gesprek heb ervaren. Een fatsoenlijke gespreksbeëindiging kon er vanaf de andere kant van de lijn helaas niet van af. De spreekwoordelijke hoorn werd er gewoon opgegooid. Ach, hopelijk luistert meneer eens het gesprek terug om één en ander te evalueren. Met zijn manager.

Loterijen zijn ook zo erg overigens. Ik heb eens mijn lot telefonisch opgezegd waar (tot ik zelf het gesprek ophing) de vraag werd gesteld of ik het ècht zeker wist en toch niet nog een maandje mee wilde spelen. Van die redenen waarom ik sta aangemeld in het bel-me-niet-register.

Alhoewel ik een nagelbijter ben, is het de telefonist van Ziggo hoe dan ook gelukt om het bloed onder mijn kleine nageltjes vandaan te halen. Ik ga mij eens verdiepen in andere aanbieders - Jonaz die sinds november vorig jaar ook in Almere diensten aanbiedt schijnt het ook goed te doen van wat ik zo in mijn omgeving hoor. Ik ga dat maar eens proberen. Geen Ziggo meer voor mij. 


Deel deze column

Het lezen de moeite waard? Deel deze column dan via social media!

Reacties



Max Joling

Schrijft sinds 2013 zowel objectieve artikelen als subjectieve columns. Het bestaat. Daarnaast doe ik nog een aantal leuke dingetjes in het leven. Heeft als sterke eigenschap hoor, wederhoor en luisterend oor. Niet bang voor kritiek en hecht waarde aan inhoudelijke content - met woorden.