1

Word jij onze 37,208e volger?

instagram

linkedin

Uiterlijk in 2024 totaal vuurwerkverbod in Almere

32 reacties Politiek en gemeente


Uiterlijk in 2024 komt er een totaal vuurwerkverbod in Almere, zo valt te lezen in een voorstel dat door het college aan de gemeenteraad is gestuurd.

Vanwege de coronamaatregelen gold er afgelopen jaarwisseling al een verbod op vuurwerk. Het verbod werd niet op alle plekken nageleefd, maar er werd wel veel minder vuurwerk afgestoken. Ook hebben zich er geen personen gemeld bij de Eerste Hulp in het Flevoziekenhuis met verwondingen als gevolg van vuurwerk.

Dit jaar nog wel vuurwerk

Het college zegt het verbod nog niet komende jaarwisseling in te willen laten gaan omdat zij van mening is dat het draagvlak beter zal zijn wanneer er een aanloopperiode is waarbij de gebieden waar vuurwerk afgestoken mag worden, steeds beperkter zal worden.

Ook zal de gemeente uiteindelijk samen met de inwoners kijken naar een alternatief, als bijvoorbeeld een grote vuurwerkshow in de stad.


Tip: Nederland is aan het eind van de coronamaatregelen! - Toe aan een vakantie door Corendon of trek je er op uit in eigen land en kun je een overnachting bij Fletcher Hotels goed gebruiken?


Reacties (32)

Bekijk hieronder de reacties die geplaatst zijn via Facebook. Ook een reactie plaatsen? Klik hier
user
Geplaatst door Ron van Velzen op zaterdag 24 juli 2021 om 13.20 uur
Grote vuurwerk show zal op een gegeven moment wegbezuinigd worden en dan hebben we niets meer. Inderdaad bij voorbaat kansloos
user
Geplaatst door Joey Visser op vrijdag 23 juli 2021 om 18.35 uur
Mooi, ze beginnen hier jaarlijks al in oktober met afsteken en gaat vaak tot maart door. En nu nog strenger controleren op illegaal vuurwerk!
user
Geplaatst door Eric Claeys op vrijdag 23 juli 2021 om 18.26 uur
Het is echt te triest voor woorden. Hoe gaan ze de bedrijven schadeloos stellen? Het mag duidelijk zijn dat alle argumenten als milieu, ziekenhuisbezoek en geldverspilling een eigen leven is gaan leiden. Milieu.....1 Boeing naar spanje laten vliegen geeft meer vervuiling dan 1 jaar vuurwerk....geloof mij dit is uitgezocht. Ziekenhuisbezoek......nou afgelopen jaar is er voor heel veel illegaal vuurwerk de lucht in gestoken en zoals het artikel al meld nagenoeg geen ziekenhuisbezoek...hoe zou dat komen! Misschien een gevalletje illegaal en dan meteen gepakt worden. Geldverspilling......nee nu mag de gemeente ons geld afsteken want een show centraal die iemand die meer dan 10 min ervandaan woont niet op tijd kan zien en alle over de balk gegooide centen als Floriade en nutteloze uitgave die de overheid met ons geld doet, staat in schril contrast tot wat je tenslotte met je eigen verdiende geld wilt doen....roken en drank is ook een verspilling, maar dat mag nog steeds en is gevaarlijker dan vuurwerk 1 x per jaar. Dus Gemeente Almere hoe gaan jullie de bedrijven compenseren voor hun investeringen? En niet de lachwekkende ruimhartige vergoeding van afgelopen jaar, die slechts de keuring dekt en nog steeds niet is uitgekeerd.
user
Geplaatst door Jennifer Van Putten op vrijdag 23 juli 2021 om 16.14 uur
Waarom eigenlijk, dat vindt ik geen oud en nieuw meer hoor laat ze maar met een alternatief komen dan.
user
Geplaatst door Davey Drost op vrijdag 23 juli 2021 om 15.14 uur
Ga het hier verbieden gaan de mensen het wel ergens anders heen !! Geen geld voor nederland zo focking dom dit
user
Geplaatst door Annemarieke Ayse Bayrak de Jager op vrijdag 23 juli 2021 om 14.15 uur
Heel goed! Elk jaar komen mensen in het ziekenhuis met verwondingen. Daarnaast is het milieu vervuiling, geld verspilling en zielig voor de dieren ( niet alleen huisdieren ook dieren buiten) En die asociale zooi buiten die door de gemeente opgeruimd moet worden zijn we dan ook vanaf. Mooi vuurwerk ergens bij het water georganiseerd door de gemeente. Daar ben ik voor 😌
user
Geplaatst door Fam van der Heiden op vrijdag 23 juli 2021 om 13.51 uur
Nog meer verboden hier in dat hoerenland! Heel Nederland wordt naar de klote geholpen! Straks mag je je eigen reet niet eens meer afvegen van die corrupte overheid! 😡
user
Geplaatst door John Hendriks op vrijdag 23 juli 2021 om 13.02 uur
Met dank aan iedereen die overal en altijd maar vuurwerk afsteken
user
Geplaatst door Kim Almere op vrijdag 23 juli 2021 om 12.56 uur
Dus nu moeten we met zn alle in de file staan want openbaar vervoer rijd niet. Veel mensen drinken een glaasje met oud en nieuw 🤷🏼‍♀️. Om dan met zn duizenden vuurwerk te kijken in de stad. Hoe dan. Knal vuurwerk verbieden oké maar siervuurwerk ook gaat te ver . Dan is er niks meer aan
user
Geplaatst door Maria Frangoulis Folmer op vrijdag 23 juli 2021 om 12.42 uur
Uitstellen ( steeds) vd executie🧐
user
Geplaatst door Dennis Kagenaar op vrijdag 23 juli 2021 om 12.20 uur
Door het te verbieden stimuleer je juist de aankoop van illegaal vuurwerk met alle gevolgen vandien. Kortzichtig besluit van politici die aansluiting met de bevolking missen.
user
Geplaatst door Anky Selling-Vogel op vrijdag 23 juli 2021 om 12.17 uur
Iedereen naar het grote vuurwerk in de stad en ondertussen wordt je huis leeggehaald......
user
Geplaatst door Hettie Barlo op vrijdag 23 juli 2021 om 12.14 uur
Vind het niet erg als het afgestoken wordt, maar weken ervoor beginnen ze al, vaak midden in de nacht, en hebben ze zoveel vuurwerk dat er tot de volgende dag geknald moet worden..en dat hoeft weer niet van mij..
user
Geplaatst door Lia Trock op vrijdag 23 juli 2021 om 11.58 uur
Waar slaat dat nou op
user
Geplaatst door AnGeLIqUe vAn DRIeL op vrijdag 23 juli 2021 om 11.52 uur
Dus als je blijft zeiken krijg je alles voor elkaar! Zo jammer dit, het hoort er gewoon bij🎆🎇🧨
user
Geplaatst door Yvanka De Korte op vrijdag 23 juli 2021 om 11.39 uur
Vind triest dan is het toch geen oud en nieuwe meer niks aan
user
Geplaatst door Helma Edelman Wilschut op vrijdag 23 juli 2021 om 11.35 uur
Onzin. Bij de jaarwisseling hoort vuurwerk.
user
Geplaatst door Perry Van Dam op vrijdag 23 juli 2021 om 11.25 uur
Geen populaire mening maar ik ben er blij mee. Beter voor de dieren, beter voor het milieu, beter voor mensen die niet van harde knallen etc houden, mensen met bepaalde psychische klachten etc. Lekker naar een paar grote openbare gecontroleerde plekken gaan om vuurwerk af te steken, zo kunnen de mensen die willen afsteken gewoon afsteken, en de rest heeft er geen last van.
user
Geplaatst door Nanda Verweij op vrijdag 23 juli 2021 om 11.16 uur
Ja zo word alles je ontnomen echt belachelijk oud en nieuw is een feest en daar hoort vuurwerk bij word een beetje misselijk van al die regeltjes
user