1

Word jij onze 37,399e volger?

instagram

linkedin

"Almere de groenste stad van Nederland"

24 reacties Politiek en gemeente


Almere is de groenste stad van Nederland, zo concludeert de geodienst van Rijksuniversiteit Groningen die steden naast elkaar zette op basis van de hoeveelheid groen binnen de bebouwde kom. Almere behaalde een score van 35,1 procent - een groot verschil met Eindhoven die op de tweede plaats eindigde (27,7 procent).

Omdat er veel natuur is, wordt Almere gekenmerkt als echte fietsstad. "Bossen en parken wisselen elkaar af, wat het heel veelzijdig maakt en zeker niet saai", aldus RUG.

Ambitie

Dat Almere de grootste groene stad is past goed bij de ambitie van de stad. Groen & Gezond Almere is in samenwerking met partners en inwoners constant aan het bouwen aan een groene en gezonde stad.

Ook met de Floriade Expo 2022 in het vooruitzicht (april tot en met oktober volgend jaar) lijkt dit allemaal samen te komen.


Vacature-alert - 17 nieuwe vacatures!

Er zijn de afgelopen week in totaal 17 vacatures geplaatst voor banen in de regio's Almere, Hilversum, Naarden, Dronten, Weesp, Lelystad en Huizen.

Bekijk overzicht


Reacties (24)

Bekijk hieronder de reacties die geplaatst zijn via Facebook. Ook een reactie plaatsen? Klik hier
user
Geplaatst door Greet Nielsen op zaterdag 24 juli 2021 om 18.33 uur
Want er is geen geld 🤑
user
Geplaatst door Greet Nielsen op zaterdag 24 juli 2021 om 18.32 uur
Niet meer,wel de stad met de meest verwaarloosde buurten☹
user
Geplaatst door Pia Bleeker-Vriens op vrijdag 23 juli 2021 om 10.23 uur
Helemaal mee eens. Almere is echt heel groen en een heerlijke stad om te wandelen of te fietsen. Als ik ga fietsen vind ik binnen 5 minuten mijn rust en geniet van al het groen. Welke stad heeft dat ?
user
Geplaatst door Rita Lizzy op donderdag 22 juli 2021 om 23.56 uur
Jaaa…Almere heeft het…..maar dan bedoel ik de stad met de meest onzinnige uitgaven… Een Floriade wat miljoenen heeft gekost en wat steeds meer wordt… Een kabelbaan die levensgevaarlijk over een autoweg gaat…die ook kapitalen gekost heeft…en waar ik vanavond op tv van hoorde dat ie over anderhalf jaar weer afgebroken wordt… HoeZo geld verspilling hadden ze beter in het onderhoud van de “stad” kunnen stoppen…of meer (sociale) woningbouw….Almere kan trots zijn op zoveel verspilling!!!!!!!
user
Geplaatst door Tamara Jansen Sligting op donderdag 22 juli 2021 om 23.44 uur
Ja dat snap ik! Er word nergens gesnoeid. In de wijken staan de bosjes meters hoog. Het gras op veldjes word niet meer naar omgekeken. De struiken staan 3 meter hoog. En de waterplanten maken het mensen met boten bijna onmogelijk om te varen. Maar HÈ we hebben wel de gigantisch fantastische floriade.
user
Geplaatst door Debbie Kortekaas op donderdag 22 juli 2021 om 22.15 uur
Priscilla Otte niet zo groen want jij hebt geen planten in de.tuin 🤣🤣
user
Geplaatst door Anneke van Es op donderdag 22 juli 2021 om 21.32 uur
Dat was toch dronten???
user
Geplaatst door Maurice Bokma op donderdag 22 juli 2021 om 21.26 uur
Sure. Duurt niet lang meer met al dat gekap
user
Geplaatst door Kate Schuurman op donderdag 22 juli 2021 om 21.19 uur
Van lelijkste naar groenste, laat me niet lachen 😂😂😂
user
Geplaatst door Ciska de Vries op donderdag 22 juli 2021 om 21.14 uur
Van wegen onkruid waar ze niks aan doen
user
Geplaatst door Dwight de Bruijne op donderdag 22 juli 2021 om 20.52 uur
Leon Balmakers kijk hoe mooi Almere is ! Prachtig gewoon
user
Geplaatst door Ronald de Roo op donderdag 22 juli 2021 om 20.49 uur
Ja is zeker groen overal 😂
user
Geplaatst door Paula Langbein op donderdag 22 juli 2021 om 20.39 uur
Vind ook dat ze de bomen in straten eens mogen snoeien. Woon 30 jaar in de zelfde straat in een hoekhuis staat een boom die groeit bijna mijn slaapkamer in over het dak platdak. Takken groeien is bijna 2 huizen breed geklaagd, denk je dat ze er iets aan doen nee natuurlijk niet duiven schijten daardoor in mijn voortuin die je leuk opknapt lekker zitje waar je niet eens een bakje koffie kan drinken. Ja lekker groen hoor. Maar zulke groten bomen horen niet in een smalle straat.
user
Geplaatst door Ludo Van Bolhuis op donderdag 22 juli 2021 om 20.30 uur
Niet de groenste wel de smerigste😂😂😂
user
Geplaatst door Samantha van Spronsen op donderdag 22 juli 2021 om 20.20 uur
Donna Eighteen dus ik zei..... Brigitte Roelfsema zei maar wat hoor dat ze groen mist... dat is helemaal niet waar 🤣🤣🤣🤣
user
Geplaatst door Ruudjee IDontlikel op donderdag 22 juli 2021 om 20.12 uur
Almere ziet er niet uit betonnen stad
user
Geplaatst door Zelal Wahid Salim op donderdag 22 juli 2021 om 20.11 uur
Mag ik vragen waar?🤣
user
Geplaatst door Paula Wijnands Kowski op donderdag 22 juli 2021 om 19.54 uur
Komt omdat ze al het onkruid in de straten meerekenen.
user
Geplaatst door Tjeerd Herrema op donderdag 22 juli 2021 om 19.50 uur
Almere is alleen nr 1 in het onderzoek van de RUG dat alleen maar naar het groen kijkt binnen de bebouwde kom. Wie verder kijkt ziet meer. Zo staat Almere op de HUGSI-lijst, een betere en bredere internationale vergelijking van 155 steden, op plaats 38 en is daarmee vierde van Nederlandse steden. https://www.facebook.com/1039490791/posts/10222927752595861/?d=n
user
Geplaatst door Willie Kellerman op donderdag 22 juli 2021 om 19.49 uur
Als ze het ook dan eens gaan onderhouden want we leven nu in een oerwoud.