1

Word jij onze 37,596e volger?

instagram

linkedin

Blauwe zones in gebied rondom Almere Centrum gaan veranderen in betaald parkeren

13 reacties Politiek en gemeente


De huidige blauwe zones in Staatsliedenwijk, Stedenwijk-Midden, Stedenwijk-Noord, Filmwijk en Randstad Bedrijventerrein veranderen per 1 januari 2022 in betaald parkeergebieden. Dat meldt de gemeente.

"Er is niet zoveel parkeerruimte in Almere. Wij proberen de plekken om te parkeren zo te verdelen dat zoveel mogelijk mensen er gebruik van kunnen maken, maar ook dat het prettig wonen en werken is in de omgeving", aldus de gemeente.

Voor bewoners en bedrijven in deze gebieden worden de ontheffingen omgezet in vergunningen. De bezoekersregeling voor bezoek van bewoners blijft. Voor bezoek van bedrijven wordt het volgens de gemeente gemakkelijker om langer dan een uur te parkeren.

Andere wijzigingen

Door middel van borden wordt alles duidelijk aangegeven, ook komt er een beperkt aantal parkeerautomaten.

Het Odeongebied is nieuw per 1 januari 2022 en wordt begrensd door de Stadswetering, Cinemadreef, Spoorbaanpad en het grasveld tussen Odeonstraat en Charlie Chaplinweg.

De grens tussen het centrumgebied en de Staatsliedenwijk ligt vanaf 1 januari 2022 bij de S. van Houtenweg en de Titostraat.


Vacature-alert - 33 nieuwe vacatures!

Er zijn de afgelopen week in totaal 33 vacatures geplaatst voor banen in de regio's Almere, Hilversum, Naarden, Dronten, Weesp, Lelystad en Huizen.

Bekijk overzicht


Reacties (13)

Bekijk hieronder de reacties die geplaatst zijn via Facebook. Ook een reactie plaatsen? Klik hier
user
Geplaatst door Patrick Castenmiller op zondag 17 oktober 2021 om 23.14 uur
Nog even en ik moet betalen voor me auto op me eigen oprit.
user
Geplaatst door Deb Beau op zaterdag 16 oktober 2021 om 23.01 uur
En hoe zit t met m’n betaalde vergunning voor werk die ik betaald heb tm april, dat geld ben ik dan ook nog eens kwijt samen met parkeergeld betalen. 😡😡
user
Geplaatst door Jootje Smile op zaterdag 16 oktober 2021 om 17.35 uur
😳😳 geld geld geld vooral zo doorgaan......... ongelooflijk
user
Geplaatst door Arie van Beusekom op vrijdag 15 oktober 2021 om 23.38 uur
Pure diefstal.ik ga aangifte doen
user
Geplaatst door Faatje Bens op vrijdag 15 oktober 2021 om 21.26 uur
Natuurlijk! Waarom ook niet!
user
Geplaatst door Maca van Gasteren op vrijdag 15 oktober 2021 om 20.39 uur
Volgens mij is er meerdere malen door de gemeente zwart op wit beloofd dat dat echt nooit zou gebeuren. stelletje leugenaars.
user
Geplaatst door Rich Hermans op vrijdag 15 oktober 2021 om 18.51 uur
Ga ik toch lekker naar almere buiten als ik met de auto ga kost 2 euro voor 24 uur. En als ik naar stad ga dan pak ik de fiets wel of het ov ben ik nog steeds goedkoper uit.
user
Geplaatst door Gerrie Meijer op vrijdag 15 oktober 2021 om 17.46 uur
Zo zijn de meeste gemeente begonnen voor je het weet betalen we in heel Almere voor parkeren melkkoe 🐄 voor de gemeente eerst mensen lokken naar Almere en dan laten betalen 💰
user
Geplaatst door Yvonne Augustijn op vrijdag 15 oktober 2021 om 16.59 uur
Ga wel naar buiten 2.00 voor 24 uur. En met de fiets naar de stad. Geen stuiver meer naar de gemeente. Moet je kijken als je in het zh ligt of gewoon naar de arts in zh.
user
Geplaatst door Angelique Sabajo op vrijdag 15 oktober 2021 om 16.24 uur
TF dan maar online of met de bus naar de stad. Dat is goedkoper. Pfff alleen maar geld geld geld . En onze salarissen gaan niet omhoog
user
Geplaatst door Jeffrey Nabbe op vrijdag 15 oktober 2021 om 16.12 uur
Its all about the money
user
Geplaatst door Lindsey Melanie van der Meer op vrijdag 15 oktober 2021 om 16.07 uur
Nou dan ben ik heel benieuwd hoe dat dan gaat wanneer ik mijn kind naar school moet brengen/halen
user
Geplaatst door Mir Ve op vrijdag 15 oktober 2021 om 15.50 uur
Vooral zo doorgaan Gemeente Almere en vroeg of laat gaan er meer en meer winkels over de kop omdat er niemand meer komt. Mensen wijken uit naar andere centra's waar het goedkoper of zelfs gratis parkeren is. Ook hieruit blijkt maar weer dat de burger voor de onkosten van de Floppiade mag opdraaien 😡 Sowieso is online bestellen qua verzendkosten al goedkoper dan even parkeren in de stad.